HTML doboz

Utolsó kommentek

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Elérhetőség

moviebox@citromail.hu
">

Pageviews

2014.01.27. 20:22 Znono

2 Guns - 2 Kaliber

2Guns-shoots-top-weekend-box-office_8-4-2013_112387_l.jpg

Ma reggel felébredtem és eszembe jutott egy film amit még tavaly novemberben láttam, s rájöttem, hogy azóta sem sikerült beszámolnom róla. Álljék, hát itt egy beszámoló kissé megkopott emlékekből, a filmről melynek címe 2 kaliber.

Tisztában vagyok azzal, hogy teljes mértékben az én hibám, hogy a film nem volt képes olyan intenzitással arcon csapni, mintha azt egy hólapáttal tették volna. Nem is fogom hibáztatni a filmet azért mert én barom ( bocs Norbi ) egy Halálos Fegyver vagy egy Durr, Durr és Csók kaliberű buddy cop filmet vártam, de annak csak halovány utánzatát kaptam. Igen egy utánzatot ami még így is képes volt felhőtlen szórakozást nyújtani, de mindvégig éreztette velem, hogy ez bizony nem az amire vártam. Függetlenül ettől az érzéstől mely akár negatívumként is felfogható lenne, rengeteg olyan dolog van a filmben amiért érdemes szeretni azt. Washington és Wahlberg duója nagyon jó! Teljesen korrekt megformálása a két különböző rendvédelmi szervnek egymás tudta nélkül tevékenykedő ügynöknek. Szállítanak is rendre poénokat és itt jön az, hogy mégsem az igazi, mert a poénok nem nevetésre ösztönöztek, hanem csupán megmosolyogtattak, bár azt valóban sok alkalommal. A színészi játékot felesleges lenne ecsetelni, hiszen tudjuk mit várhatunk a W&W párostól. A film igazi ereje az általuk megformált karakterekben rejlik. Ők a film fő mozgató rugói, értük izgulunk, őket bámuljuk és szomorúan konstatáljuk, hogy amikor külön válnak akkor elgáncsolják a filmet. De komolyan. Sokkal jobbat tett volna a filmnek, ha a W&W páros az egész film alatt sziámi ikrekként osztotta volna az ólmot a gonosz drogkartelleseknek. Sajnáltam amikor a film egy részében nélkülöznöm kellett a duót mint duót. Akkor a film nem igazán talált magára. Talán épp azért mert az egyik karakter képes fapofával osztani ( nevelni ) a másikat, amire az valóban úgy képes reagálni mint egy taknyos kölyök. Ez a fajta természetes ellentét, melyre a poénok építkezhettek valóban nagyon hiányzott a már említett játékidőből. Karakterek tekintetében Bill Paxtonnak ( baszki ez még él? ) jutott a leghálásabb szerep, mint a korrupt és kegyetlen CIA ügynök. Nagyon jól is hozta azt, nem is értem, hogy hova tűnt maga a színész akit legutóbb talán a Twisterben láttam munkálkodni. Már azt hittem, hogy a forgószél hazarepítette. ( de szar poén ) 


Maga a film viszont iskolapéldája lehetne a legtöbb hasonszőrű, azonos tematikára épülő filmeknek, hiszen ez a film nemcsak, hogy pörgős, látványos, izgalmas, de még ( kapaszkodjatok ) csavaros története is van! Bizony ez volt ami a leginkább meglepett. A nagyon jól összerakott szövevényes ám mégsem bonyolult ( ebihalaknak is ajánlható ) történet nagyon kellemes meglepetés volt. Amit a készítők pedig történetileg meg mertek húzni a film végén azért jár egy vaskos ökölpacsi! Baszki! Végre egy film ami meghúzza a kötelezőt. Nem udvariaskodik, nem érdekli, hogy a néző mit fog gondolni, ha nem kapja meg azt amit vár, egyszerűen csak teszi amit tennie kell. Meglep. Akár többször is.


A két kaliber így több hónap távlatából is egy bátran ajánlható pörgős, humorbonbonokkal megszórt ólom áztatta két óra, mely egyediségével azért kiemelkedik a kategóriából, de nem árt felkészülni, hogy ez nem a Halálos Fegyver széria. De attól még simán szerethető. Igen, most kacsintottam. ( spoiler )


7/10

Szólj hozzá!

Címkék: történet pénz fegyver akció vér washington mark átverés wahlberg cop denzel 2013 budy vígjáék


A bejegyzés trackback címe:

https://moviebox.blog.hu/api/trackback/id/tr775785559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása