HTML doboz

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Elérhetőség

moviebox@citromail.hu
">

Pageviews

2014.03.20. 22:18 Shakes

Végjáték (Ender's Game)

enders_game.jpg

A 2013-as sci-fi dömping egyszerűen nem akar véget érni. A trailer után úgy voltam a Végjátékkal, hogy valszeg nem fogom megnézni. Aztán az unalom és a kilátástalan válogatás a nem csekély mennyiségű címmel ellátott watchlistemről arra késztetett, hogy mégis adjak neki egy esélyt. Hát.. Fussunk neki bizalommal (mert minden filmmel jó fej vagyok), gondoltam én!

Történetünk szerint a jövőben egy Hangy (ezen már 10 percig röhögtem) nevű faj megpróbálja befoglalni kis bolygónkat. Ám egy bátor hős, élete árán megvédelmez minket. Méghozzá úgy, hogy belerepül az idegen faj anyahajójába a vadászgépével (Függetlenség napja eh?). Évekkel később újabb inváziót elkerülendő, az emberek összegyűjtik a legokosabb gyerekeket, hogy találjanak köztük egy megfelelő parancsnokot aki képes az emberiség flottáját irányítva elpusztítani a hangyákat.

Induljunk ki onnan, hogy ilyen ostoba történettel rég futottam már össze. Megspékelve azzal, hogy igazándiból még csak akció közelbe sem kerülünk az egész sztori alatt. Ugyanis a közel két órás film nagyjából 85-90%-a azzal megy el, hogy Ender nevű kis főhősünk viszontagságos útját kísérhetjük végig, miként lesz belőle pubertás korban levő kis tinédzserből az emberiség megmentője. Egyébként csak engem idegesített főszerepben leleményes Hugo aka Asa Butterfield? Elképesztően tenyérbemászó képe van ennek a srácnak.

A végén aztán rájöttem, hogy valójában én át lettem verve és ez egy gyerekfilm. Vagy legalábbis mélyen eldugták az elejéről a Disney logót, mert ennek köze nincs egy valamire való sci-fihez. Kölök fejjel még legalább mindennek örültünk aminek bármi köze volt az űrhöz, már ezt az érzést is sajnálják. Ez a mozi az az eset, amikor még a látvány sem kárpótol semmiért. Bár szerény véleményem szerint nem is volt túl ütős a képi világa.

Legnagyobb pozitívum, hogy két nagyágyú öreg (Harrison Ford, Ben Kingsley) mellett szerepet kapott az egyre inkább feltörekvő Abigail Breslin (Zombieland) aki legalább még egy szimpatikus színész is lehet a jövőben. A kis Hugoval szemben, aki nálam már most feketelistás..

A záróakkord csapta le a biztosítékot nálam amikor már csak szórtam szemmel a kérdőjeleket az éterbe. Miért?? Az valami parádés, mondhatnám fenomenális amit a utolsó percekben kapunk. Dráma, fordulat, a cselekmény teljes kiteljesedése, érzelmi hullámvasút, csattanó. Az utolsó reménysugaram ott halványult el, s kialudtak a fények, én meg inkább elmentem aludni. Jóccakát, ez bizony gyenge volt mint a fing!

3/10

Szólj hozzá!

Címkék: game ford harrison ben kingsley végjáték 2013 enders


A bejegyzés trackback címe:

https://moviebox.blog.hu/api/trackback/id/tr855871697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása