Bárcsak beszámolhatnék egy remek remakeről, de a lehető legjobb jóindulattal sem vagyok képes rá. Teljesen felesleges, egy amolyan tipikus forgassunk le egy klasszikust újra kockáról kockára próbálkozás. Csupán amerikásítsuk egy kicsit. Vagy nagyon. Jelen esetben inkább az utóbbi.
Joe Doucett egy amolyan igazi antikarakter. Semmi szerethető nincs benne, jellemtelen, semleges és üres aki rengeteget árt a körülötte élő embereknek és nem mellesleg elég komoly alkohol problémái is vannak. Egy napon elrabolják és egy hotelszobának álcázott börtönbe zárják 20 évre. Egyetlen kapcsolata a külvilággal a televízió, melyből rabsága elején tájékozódik arról, hogy exfeleségét megerőszakolták és meggyilkolták. Cáfolhatatlan bizonyítékok utalnak bűnösségére, 3 éves kislányát pedig örökbe adják. 20 év után egyszer csak szabadon engedik és eltökélt célja, hogy megtalálja lányát, ám eközben rosszakarója egy nagyon csúnya játékot űz vele.
Ez egy tipikusan olyan film amit inkább annak érdemes megnézni aki nem látta az eredetit. Mert ezek a nézők mentesülnek attól, hogy egy újraforgatott filmet nézzenek, mert a komoly különbségek száma beszámolóm tárgyában és az eredetiben majdnem hogy egyenlőek a nullával. Csupán ami szembetűnő, hogy az amcsi verzióból kihagyták a hallucinációkkal kitöltött rémképek bemutatását, melyek a karakter zavarodottságát és kvázi őrültségét hivatottak megmutatni a nézőknek. Ezen kívül mintha csak az eredetiből minden szereplőt elküldtek volna a rizsföldekre napszámban, hogy aztán helyettük Amerikaikat szerződtessenek. Ja és a verekedések. Egyszerűen nem tudom mit akart a rendező. Érthetetlen. A legelső futball pályás verekedés annyira nyers, annyira profi, szinte már tökélete. Természetes, hogy ha egy film felállít egy szintet akkor azt illene minimum tartania, még ha fokoznia nem is sikerül. Aztán jött ugye az ominózus már-már legendás " kalapácsos " verekedéses jelenet, ahol totál elvesztettem a fonalat. Tehát a jól öltözött gonoszok kergetnék ugye szökésben lévő hősünket, akik aztán hirtelen eltűnnek, hogy aztán 30-40 fegyveres ázsiai törpe vegye át a helyüket amolyan verni való rongybaba státuszért könyörögve. Annyira éles és annyira hirtelen váltás volt ( még akkor is ha ezzel az eredeti szellemiségét akarták tovább vinni ), hogy teljesen ellehetetlenítette a látottak pozitív megítélését. Mert ami utána következett az maga volt a vicces fájdalom tipikus esete. Az ominózus verekedős jelenet annyira fájt, annyira szar lett, hogy leginkább csak nevetni tudtam rajta. Számomra ez volt az utolsó szeg a modern kori Oldboy film koporsójában. Komolyan fingom sincs, hogy mit akartak ezekkel a képsorokkal elérni, de hótziher, hogy orbitális kapufa lett belőle ami aztán még ráadásul rútul pofán is találta a szerencsétlen csatárt. Szégyelljék magukat!
Szereplők terén a magam részéről bírom Josh Brolint akivel itt sem volt komoly probléma, de alul maradt Samuel L. Jacksonnal szemben akit viszont rommá alázott egyik nagy kedvencem Sharlto Copley. Hihetetlen, hogy ennek a fazonnak minden szerep jól áll és ezt is baromi hitelesen hozza, még ha kicsit szarul is volt megírva. Le a kalappal.
Magát a film egyedi, sokkoló és megrázó történetét ( mivel, hogy újraforgatásról van szó ) teljesen sikerült ebbe a legjobb jóindulattal is közepesnek nevezhető valamibe átültetni, ám maga a hangulat és a miliő megteremtése nem volt olyan átütő mint az eredetiben. Ezért is hangsúlyoztam, hogy akinek ez a történet és a legtöbbek által már ismert sokkoló befejezés újdonságként hathat azoknak még az is lehet, hogy ez a film egy egyedi élményt fog adni. De azoknak akik már látták és átélték ezt a katarzist azoknak csak egy felesleges és üres celluloidpazarlásnak tűnhet ez a fajta próbálkozás.
Sajnálom a filmet, mert jó alapanyagból, jó színészekkel dolgozhatott, de valamiért kihagyta a ziccert. Talán mert kicsit egyedi akart lenni, vagy próbálta beleerőltetni a saját stílusát úgy eközben próbált tisztelegni a nagy klasszikus előtt? Örök kérdés marad. A tény viszont tény: ez a film gyenge.
6/10
Utolsó kommentek