HTML doboz

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Elérhetőség

moviebox@citromail.hu
">

Pageviews

2014.01.08. 19:55 Shakes

Undocumented

undocumented.jpg

Valójában azt sem tudom pontosan, hogy bukkantam rá erre a filmre. Elég elveszett darab. 2010-es kiadás és az amcsik egyik kedvenc témáját feszegeti, elég komolyan ami nem más, mint az illegális bevándorlás.

Történetünk néhány filmes fiatalról szól, akik elmennek Mexikóba, hogy onnan illegálisan visszavándoroljanak "kicsiny" hazájukba, az USA-ba. Néhány ezer dollár kifizetése után egy platós furgon hátuljában találják magukat egy csoport mexikóival, amikor néhány lokálpatrióta lecsap a kocsira, megöli a sofőrt és egy telepre viszi őket. Ahol természetesen nem emberi bánásmódban részesítik a bevándorlókat, őket pedig mivel ("nagy szerencséjükre") amerikai állampolgárok arra kényszerítik, hogy a kínzásaikat videóra vegyék.

Tulajdonképp azért sem értem, hogy ez a film hogy veszett el ennyire a süllyesztőben, mert:
1. az amcsik (na jó nem csak ők) tényleg imádják ezt a témát
2. egyáltalán nem B kategóriás és viszonylag ismert arcokkal találkozik az néző.
Innentől pláne csodálkoztam rajta, hogy alig lehet valahonnan megszerezni, és az imdb-n is mindössze alig 700 ember szavazott rá. Scott Mechlowicz (Euro túra) egyből felismertem, Peter Stormare (Szökés, Pain & Gain) őt mondjuk a maszk miatt nehéz lett volna, Alona Tal (Megtört város, Odaát, Veronica Mars).

Tény az egész történet néha saját csapdájába esik bele, és már már zavaró, hogy a főhőseink miért nem teszik azt amit a szívük diktál. Hezitálás nélkül szét kellett volna kalapálni a fejüket ezeknek a hazafiaknak, még ha elsőre túlerőben is vannak. Ráadásul az egész csapat kicsit bugyutára sikerült. Persze a másik nézőpont lehetne az is, hogy végülis ők "jót akarnak" a nemzetüknek, csak arra lehetne valami emberibb módszert találni.

A trailer után, én egy kicsit kevésnek éreztem a brutalitást bár néha elgondolkoztam, hogy tulajdonképp ennek a sztorinak akarnak-e egyáltalán valami épkézláb mondandót, vagy csak egy másfél órás trancsírt szerettek volna kihozni belőle, mert annak mondjuk kevés. Ezért inkább az első verzióra szavaznék.

Mindenesetre egyáltalán nem bántam meg, hogy őt választottam tegnap esti filmnek, egynek simán jó volt és elég szélsőséges alkotás is. A befejezés engem mondjuk kicsit zavart, de nézőpont kérdése ez is szintén. Ha valahogy hozzájuttok nyugodt szívvel toljátok be egy unalmasabb estén.

6/10

Szólj hozzá!

Címkék: scott 2010 undocumented mechlowicz


A bejegyzés trackback címe:

https://moviebox.blog.hu/api/trackback/id/tr295747539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása