HTML doboz

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Elérhetőség

moviebox@citromail.hu
">

Pageviews

2014.04.24. 18:05 Shakes

Contracted

contracted.jpg

 

Elég hamar képes vagyok beleunni a futószalagon gyártott hálivúdi sikerfilmekbe, így mindig elő kell keresnem valami kevésbé ismert, kevésbé felfújt, kevésbé agyonsztárolt alkotást. Ami persze magába foglalja annak a veszélyét, hogy valami irgalmatlan amatőr próbálkozásba futok bele főként ha azt vesszük, hogy mondjuk én ilyen alkalmakkor 10-ből 10-szer horror kategóriában keresgélek. Szerencsére mostanában viszont egész jókat találtam szúrópróba szerűen, az egyik ilyen a Contracted.

Nehéz a filmről úgy írni, hogy ne spoilerezzem szét magam, de ígérem próbálkozom.
Samantha (Najarra Townsend) egy szép, hétköznapi lány, aki egy házibuli alkalmával (főként bosszúból) összefekszik egy számára vad idegen emberrel. Másnaposan ébredve, rosszullét kerülgeti az egész nap folyamán, de ezt a szesz számlájára írja, ám szép fokozatosan elkezd leépülni a kis főhősnőnk, míg a végén..

Tény és való, hogy rettegve néz az ember nagyjából minden olyan filmet ami a testünk leépülését, torzulását, deformálódását hivatott bemutatni. Épp azért van ez így, mert teljesen reálisnak tűnik, hiszen annyi féle betegségről hall az ember.. Ezért egy elég nagy nézői réteget már el is rettent magától pont úgy, mint a horror kategória.

A menete, stílusa nekem teljesen bejött. A legerősebb pontja épp a leggyengébb is egyben ez nem más mint maga a témája. Baromi jó elgondolás erről egy másfél órás filmet összedobni, viszont nagyon szűk a témakör amit egy horrorban igazán ki lehetne használni. Ez miatt néhol kissé vontatottnak tűnhet, de szerintem teljesen jól elcsordogált a maga kis medrében.

Nem kellett hozzá túl nagy költségvetés, de (vagy pont ezért) semmi "B"-s irritálóan gagyi megoldást nem kapunk arcba. Ismerős színész sem volt benne, de még csak a rendezőről sem hallottam soha előtte. Madison Coutry talán az egyetlen eddigi műve.. Valaki? Senki? Gondoltam.

Visszatérve a másfél órás hosszra és a szűk témakörre. Valószínűleg az időintervallum miatt húzzák, halasszák még azt is, hogy főszereplőnk egyáltalán dokihoz menjen. Megvárja míg már szinte az összes testnyílásából folyik a vér, miközben az alkalmi partnerét már a rendőrség is körözi. Mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne. Ez borzasztóan idegesítő volt már egy idő után.

Viszont ha eltekintünk ettől a "kis" hibától, ami egy ilyen kaliberű filmnél megoldható én úgy gondolom, egy egész jó horrort kapunk. Persze a nagy kritikusok nem tudják ezen túltenni magukat, ezért jól lehúzkodják. Van aki pedig odáig van érte. Én beestem a kettő közé.
Láttam egy szerintem jó filmet, de azért nem magasztalnám az egekig. Ha egy kis esti guszta horrorra vágysz, ő kell neked, egy megnézést nagyon is megér!

6/10

Csak annyit fűznék még hozzá halkan, hogy a trailer is túlságosan sokat mutat. Jobban meg fogsz lepődni ha nem látod előtte.

Szólj hozzá!

Címkék: horror 2013 contracted


A bejegyzés trackback címe:

https://moviebox.blog.hu/api/trackback/id/tr306082374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása